22 חברות בניה בחיפה התארגנו למאבק נגד חיסול תמ"א 38 בעיר

    יוסי אשר No Comments on 22 חברות בניה בחיפה התארגנו למאבק נגד חיסול תמ"א 38 בעיר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תושבי חיפה ו- 22 חברות התחדשות עירונית הפועלות בחיפה, התארגנו למאבק במדיניות החדשה בחיפה בנוגע לתמ"א 38 שמבטלת את תוספות הבניה בעיר בעת ביצוע פרויקט. משמעות ההחלטה היא שתושבי העיר לא יזכו לחיזוק דירותיהם כנגד רעידות אדמה והוספת ממ"ד שיכול להציל חיי תושבים בעת ירי טילים.

    מוועד המאבק נמסר: "לתושבי העיר אין יכולת לבנות ממ"דים במימון אישי ופעילותנו מסייעת להם לשפר את בטיחות ביתם וההגנה על משפחתם. בעיר כמו חיפה שנמצאת בסיכון רב לרעידות אדמה וירי טילים מהצפון טרפוד של חיזוק המבנים הוא הימור על חיי התושבים. עיריית חיפה והעומדים בראשה יהיו חתומים על המחדל לטרפוד הקמת ממ"דים וחיזוק מבנים ויצטרכו לתת על כך את הדין".

    תושבי העיר שחברו למאבק זוכרים את אמירותיו של יונה יהב לאחר מלחמת לבנון השניה, לפתיחת "מסלול ירוק" של מתן היתירי בניה למרחבים מוגנים, כדי שלכל תושב בעיר יהיה ממ"ד. אך כיצד מצפים שהתושבים יתמגנו ללא יזמים שעלות בניה של ממ"ד מוערכת ב- 100 אלף שקל. כפי הנראה השנים שעברו מאז מלחמת לבנון השניה ומאז שהיתה בארץ רעידת אדמה שגרמה נזקים בנפש וברכוש גרמו לשאננות מסוכנת בעיריית חיפה.

    היזמים מוסיפים: "ההחלטה דוחפת אותנו לעזוב את חיפה בניגוד לרצוננו ולפזול לערים כרעננה, הרצליה ורמת גן. מרביתנו חיפאים ותיקים שרוצים להישאר את הפעילות בעיר. הפרויקטים שאנו מבצעים מסייעים לאלפי תושבים בעיר שרוצים לחזק את ביתם ולזוגות צעירים המחפשים דירות חדשות ולא את הבניינים המתפוררים שקיימים. השינויים מצד העירייה יוצרים כדאיות כלכלית לפרויקטים של דירות לעשירים בלבד בשטח של 160 מ"ר, מחיר הדירה הגבוה יגרום לצעירים לעזוב את העיר ויצור גם פגיעה בעסקים המקומיים".

    וועד המאבק קורא לראש העיר יונה יהב לתקן את המסמך שיהיה נכון ומאוזן, בסיוע של נציגי התאחדות בוני הארץ, שמאים, אדריכלים וצוותי העירייה. "אנו פועלים מול ההחלטה במישור המשפטי ואם לא יושג פתרון נצא להפגנות של תושבים ויזמים ברחבי העיר".

    תגובת עיריית חיפה

    מאז שנת 2006 עיריית חיפה יזמה ואישרה בנייה של אלפי ממ"דים וחיזוק מבנים שתרמו לביטחונם ורווחתם של תושבי העיר ותמשיך לעשות זאת. תמ"א 38 אינו אישור אוטומטי לקבלנים או לחברות להפוך את חיפה לג'ונגל צפוף של בטון.

    כל פנייה של יזם מחייבת בדיקה מעמיקה על השפעת הבנייה החדשה על הצרכים האורבאניים הייחודיים של העיר. ככל שהיינו רוצים להציע "סביבה ידידותית" ליזמי נדל"ן, אחריותם של ראש העיר יונה יהב והנהלת העירייה הינה מעבר לכך. אנו מחויבים לפיתוחה של חיפה, כשם שאנו מחויבים להגן על ערכי הקיימות, הנוף ואיכות החיים של תושביה. יש לברך על כך שהעיר חיפה מובילה במתחמי התחדשות עירונית שיביאו לאלפי יחידות דיור במקומות המתאימים לכך.

    עד היום תמכה עיריית חיפה וקידמה פרוייקטים רבים לאורך השנים והיא אף מובילה בארץ מבחינת אישורי בנייה לתמ"א 38. עם זאת נדרשת ראייה רוחבית ומתוכללת לרבות מענה לתשתיות והעיריה ממלאת את חובתה ודואגת לכך. חשוב לזכור כי תמ"א 38 מאפשרת לכל עירייה לקבוע מדיניות על אופן השימוש המתאים לעיר. במהלך השנה האחרונה ולאור הניסיון המצטבר בחנה העיריה את משמעות הדבר ובהתאם לכך גיבשה קריטריונים למימוש התמ"א בעיר תוך התחשבות במבני ציבור, תשתיות ותחבורה. ההנחיות יעודכנו מעת לעת ע"פ התפתחות התשתיות והתקדמות הפיתוח העירוני.



    0 תגובות